Mina recept

Varukorgen är tom

Kära kunder, vi har lanserat ny webshop som kommer att trimmas in under vecka 23.

HEM / Träning / Mealsizer Large

Varumärke Mealsizer

Gå ner i vikt med Mealsizer

Storlek Large

Mealsizer® Large utgår och beräknar från ett intag på 2700 kcal/dag. Denna storleken passar bra för dig som vill komma i gång med att gå ner i vikt och få hjälp att hitta rätt intag per dag av energi och kalorier. ett smidigt hjälpmedel för viktminskning. Använd måttet när du äter lunch och middag. Varje mått är märkt i botten med grönsaker, kolhydrater respektive protein. 

Volymerna är framtagna av legitimerad dietist och bygger på Livsmedelsverkets Svenska Näringsrekommendationer och tallriksmodellen. 

En Mealsizer® innehåller tre mått: grönsaksmåttet, kolhydratmåttet och proteinmåttet.

Mealsizer® finns i tre storlekar: Small, Medium och Large.

Genomsnittligt energibehov för vuxna är, 2100 kcal för kvinnor och 2700 kcal för män. Behovet varierar beroende på hur aktiv du är och vilken kost du intar. med Mealsizer får du en enkel metod att kontrollera kaloriintaget samtidigt som du enkelt kan variera din kost.

Med Mealsizer®-metoden blir du mätt, minskar suget efter sötsaker och orkar mer. Följ enligt följande metod;

Ät fem måltider per dag och må bra. Ät var tredje timme:

FRUKOST                                   kl. 6.00
Mellanmål                                   kl. 9.00
LUNCH                                        kl. 12.00
Mellanmål                                   kl. 15.00
MIDDAG                                    kl. 18.00

Ät en portion – lägg upp en portion och ta inte om av maten (grönsaker kan du ta mer av). Småät inte mellan måltiderna. 

Frukost

Ät en bra frukost som ger långvarig mättnad. Fullkornsprodukter, magra mjölkprodukter, frukt och några nötter eller frön ska gärna ingå i frukosten.

Lunch/Middag

Ät lunch och middag med Mealsizer®. Duka fint även i vardagen och försök att samla familjen. Ät långsamt och njut av din måltid. Drick vatten till måltiden. Känner du dig inte mätt, ta mer grönsaker.

Mellanmål och fika:

Ät gärna en frukt till mellanmål, komplettera eventuellt med något proteinrikt som keso eller yoghurt.

Undvik köpa hem chips, godis, läsk och kaffebröd. Om du blir bjuden på fika eller godsaker: Ta en liten, liten bit.

Hoppa ej över någon måltid! Då blir du hungrig!  

Bekänn din svaghet för ett visst livsmedel! Ät något nyttigare:

  • Ersätt mackor med flatbröd och mjukost.
  • Ersätt glass med en mager smoothie.
  • Färdigskalade morötter kan vara bra att ha i beredskap när du blir sugen att tugga på något.

Motion:

Öka orken och energiförbrukningen.

  • Promenera 1 timme om dagen.
  • Gå på gym /yoga /dans eller jogga 2 ggr i veckan.
Märke Mealsizer
EAN 7350057970058

Fri frakt vid order över 299 kr

Snabb leverans, stort lager

Få varan först - betala senare

Tryggt - kontrollerad webbplats



Köp till - utvalda produkter

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för att ta del av kostnadsfria och exklusiva nyheter, erbjudanden, kampanjer och rabatter.

Kontakta oss

Apotek 365 är en nätbutik som erbjuder ett brett sortiment med fokus på produkter inom hälsa, skönhetsprodukter och receptfria läkemedel. 

Vi anser att god kundservice är viktigt och vi gör hela tiden vårt absolut bästa för att ge dig hög service och göra dig nöjd. Välkommen att handla hos oss!

Telefon: 010-157 34 34 

E-mail: support@apotek365.se

Affiliate/Bloggare

      

Trygg e-handel

Copyright © 2022 © Apotek 365  |  Sitemap |  Cookies  |  Powered by SitesmartQ